به گزارش فارس از شيراز غلامحسين الهام چهارشنبه شب در همايش عمليات رواني عليه پيشرفت و عدالت‌ در شيراز افزود: دولت نهم در ابتداي خدمتگزاري خود چهار روش عدالت‌گستري، مهرورزي، خدمت به بندگان و تعالي و پيشرفت همه‌جانبه كشور را محور كار خود قرار داد كه بر همين اساس، اين اهداف، اصول كار همه كارگزاران اين دولت قرار گرفت.
سخنگوي دولت نهم با بيان اينكه اگر احمدي‌نژاد راي نياورده بود و رئيس جمهور هم نمي‌شد همين كه شعار عدالت را در تبليغات خود آورده پيروز ميدان است گفت: جمله (ورود عدالت در شعار نامزدها يعني پيروزي آنان در ميدان) بيانگر درد و رنج مقام معظم رهبري است كه نشان مي‌دهد اساس حكومت جمهوري اسلامي، گفتمان امام (ره) و پايه مشروعيت حكومت و حاكم به چه روزگار و غربتي دچار شده است كه طرح بحث آن نيز پيروزي است.
الهام در خصوص حمايت‌هاي اجرايي مقام معظم رهبري از دولت‌ها، افزود: حمايت‌هاي معظم‌له از دولت‌هاي گذشته اگر از دولت نهم بيشتر نباشد كمتر هم نبوده است اما در مراحلي كه دولت نهم زير فشار تهديدات بود حمايت‌هاي اجرايي رهبري بسيار تاثيرگذار بوده است.
وزير دادگستري اظهار داشت: مقام معظم رهبري دهه چهارم انقلاب را دهه پيشرفت و عدالت عنوان كردند تا عدالت و گفتمان انقلاب به يك حركت داخلي و پايدار تبديل شود.
الهام با بيان اينكه طبق فرمايش مقام معظم رهبري پيشرفت كشور بايد در بستر عدالت تحرك داشته باشد گفت: عدالت و گفتمان انقلاب مختص يك دهه يا يك دولت نيست و اصل گفتمان انقلاب نبايد با تغيير افراد، شخصيت‌ها و دولت‌ها تغيير كند.
سخنگوي دولت افزود: دشمنان مدتي به‌دنبال اين امر بودند تا با مطالبه از مردم كشور نظام سياسي را تغيير دهند و اين هدف را بر آنان تحميل كنند اما مستكبران از اين غافل بودند كه جمهوري اسلامي يك گفتمان اسلامي و انقلابي دارد كه اساس آن هرگز تغيير نمي‌كند.
وزير دادگستري تصريح كرد: برخي‌ مي‌خواهند در انتخابات سوزن‌زني اين تغييرات را برعهده بگيرند.
الهام با بيان اينكه گفتمان عدالت و پيشرفت بايد در همه دولت‌ها و دهه‌ها پايدار و ثابت باشد گفت: هر دولتي كه مي‌خواهد روي كار بيايد بايد بر اين گفتمان وفادار بماند در غير اين ‌صورت و انحراف از اين گفتمان دولت مذكور از مطالبه رهبري و سعادت جامعه منحرف شده است.
وي اظهار داشت: اگر عدالت در رفتار و كردارمان وجود داشته باشد به جاي لجاجت، از كارهاي توانمند و مثبت رقيب‌مان خوشحال مي‌شويم.
سخنگوي دولت نهم افزود: يكي ديگر از ابعاد عدالت در رفتار اين است كه اجازه دهيم خلاقيت‌هاي همه اقشار جامعه به ‌خصوص قشر محروم و آسيب‌پذير شكوفا شود.
وزير دادگستري گفت: برخي سياست را احاطه كرده‌ و بر‌اين باورند كه تنها كساني مي‌توانند مرد سياست شوند يا به سياست راه پيدا كنند كه از حزب عبور كرده باشند به اين معنا كه منهاي حزب هيچ‌كس معنايي ندارد.
الهام با بيان اينكه در اين معنا بسياري از مردم و اقشار جامعه ناديده گرفته‌ شده‌اند افزود: جرم احمدي‌نژاد اين بود كه اين قالب را شكست و بسيار فراتر از جناح‌ها گام برداشت.
اين مسئول سياسي همچنين گفت: متاسفانه در بسياري از ارگان‌ها چينش‌هاي دستگاه‌هاي اداري متصل به ارتباط‌ها شده است كه اين سيستم منجر به بي‌عدالتي و عدم استفاده از افراد كاردان متناسب با استعداد‌ها مي‌شود.
وي افزود: ما بايد زيرساخت‌هاي اقتصادي را در همه كشور فراهم كنيم تا هر استان به فراخور استعداد‌ها و توانمندي‌هاي خود از اعتبارات و امكانات بهره‌مند شود.
سخنگوي دولت نهم با بيان اينكه سفرهاي استاني براي توزيع عادلانه امكانات و اعتبارات است اظهار داشت: اگر اعتبارات بدون برنامه به يك سمت خاص هدايت شود موجب محروميت يكي و پرباري ديگري مي‌شود كه مردم را مقابل هم قرار مي‌دهد.
الهام گفت: سهام عدالت توزيع فقر نيست، توانمند‌سازي افراد است ما با سهام عدالت به مردم صدقه نمي‌دهيم بلكه با دادن سرمايه به آنان كمك مي‌كنيم تا بتوانند خود را توانمند سازند.
اين مسئول سياسي همچنين افزود: توجه به نيروي انساني و وجود نقشه علمي كشور دو اصل اساسي در پيشرفت است كه خوشبختانه هر دو اصل در دولت نهم در حال تحقق است.
سخنگوي دولت نهم با بيان اينكه دولت احمدي‌نژاد جسارت شكستن بروكراسي اداري را داشته و دارد گفت: طبق تشخيص دولت سازمان مديريت مانعي براي پيشرفت دولت بود كه با تدبير دولت نهم اين سازمان منحل شد تا مسائل در مسير درست‌، با شتاب و كارشناسي‌ شده جلو برود.
وي اظهار داشت: كارهاي دولت نهم قانوني و كارشناسي شده است اما برخي سعي دارند با لجاجت جنگ رواني راه بياندازند مثل اينكه با اين كار دولت دين‌نقض شده است.
الهام تصريح كرد: دولت با اين كار خود بسياري از قانون‌شكني‌ها، بازي‌ها، حاشيه‌ها و لابي‌ها را از بين برد.
اين مسئول سياسي با اشاره به مطالب اخير يكي از شخصيت‌هاي سياسي مبني بر اينكه 270 ميليارد دلار پول نفت دولت نهم كجا رفته است گفت: دوست داريم بدانيم اين رقم طبق كدام معيار بدست آمده است با يك حساب سرانگشتي مي‌توان حساب كرد كه درآمد نفت دولت نهم از سال 84 تا 87، 192 ميليارد دلار بوده است با وجود اينكه شش ماه از ابتداي سال 84 نيز مربوط به دولت قبل است كه با اين حساب درآمد نفتي دولت نهم در طول اين مدت 173 ميليارد دلار مي‌شود‌.
سخنگوي دولت افزود: از اين ميزان 81 ميليارد دلار مربوط به مصوبات مجلس بوده كه به ‌صورت لايحه و طرح ارائه شده است و مابقي نيز در اين مدت بودجه كشور بوده است.
وزير دادگستري اضافه كرد: همه مي‌دانند هنگامي كه بودجه ارزي كشور حساب مي‌شود هرچه بيشتر از رقم پيش‌بيني‌شده فروش حاصل شود به حساب ذخيره ارزي مي‌رود و دولت نيز بدون مجوز قانوني قادر به برداشت يك دلار هم نيست.
اين مسئول سياسي خطاب به برخي سياسيون گفت: چرا با اعلام ارقام جعلي و شبهه‌سازي سعي در ايجاد جنگ رواني داريد.
سخنگوي دولت همچنين اظهار داشت: در زماني نيز برخي سياسيون دولت نهم را متهم به برداشت غيرقانوني از حساب ذخيره ارزي كردند كه سازمان بازرسي كشور اين مطلب را با ارائه مستندات تكذيب كرد.
وي تصريح كرد: اين درحالي است كه دولت آقاي خاتمي در مقطعي با برداشت 130درصدي از حساب ركورد تخلف از قانون مازاد از حساب ذخيره ارزي را شكسته است كه هنوز هم اين ركورد ادامه دارد.
الهام با اشاره به صحبت‌هاي برخي از شخصيت‌هاي سياسي مبني بر اينكه انرژي هسته‌اي از دوران فعاليت آنان آغاز شده است گفت: اين‌گونه كه از صحبت آقايان برمي‌آيد در انرژي هسته‌اي همه سهم دارند جز آقاي احمدي‌نژاد.

یزد فردا110

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا